Krótki opis inwestycji
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (w skrócie: STEŚ)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:
– wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,
– ustaleniu wariantów korytarza terenowego dla przebiegu tras (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii)
– ostatecznemu ustaleniu typów oraz głównych parametrów technicznych obiektów budowlanych,
– umożliwieniu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
– podjęciu decyzji inwestorskiej w sprawie celowości i zakresu przedsięwzięcia.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe + koncepcja (w skrócie: STEŚ+R)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:
– jak wyżej + opracowanie elementów koncepcji programowej, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Główne cele inwestycji:
poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Spodziewane efekty:
osiągnięcie głównych celów inwestycji, dodatkowo zwiększenie atrakcyjności gospodarczej (w tym inwestycyjnej) regionu.
Kalendarium
Data: 20.05.2024
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- Uzyskanie decyzji środowiskowej.
- Opracowanie elementów Koncepcji programowej, która będzie stanowiła materiały informacyjne dla przyszłego Wykonawcy realizującego zadanie w systemie „Projektuj i buduj”.
- Opracowanie Programu funkcjonalno – użytkowego stanowiącego opracowanie niezbędne dla zlecenia zadania w systemie „Projektuj i buduj”.
Zakładane parametry techniczne
klasa techniczna | GP |
prędkość do projektowania | 110 km/h |
przekrój poprzeczny | 2×2 lub 1×2 (do ustalenia na podstawie analiz) |
szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
szerokość pasa dzielącego | 4,0 m |
kategoria ruchu | KR6 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji) |
dopuszczalne obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |