Przejdź do treści

 

Krótki opis inwestycji

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (w skrócie: STEŚ)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:

– wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,
– ustaleniu wariantów korytarza terenowego dla przebiegu tras (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii)
– ostatecznemu ustaleniu typów oraz głównych parametrów technicznych obiektów budowlanych,
– umożliwieniu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
– podjęciu decyzji inwestorskiej w sprawie celowości i zakresu przedsięwzięcia.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe + koncepcja (w skrócie: STEŚ+R)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:

– jak wyżej + opracowanie elementów koncepcji programowej, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Główne cele inwestycji:
poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Spodziewane efekty:
osiągnięcie głównych celów inwestycji, dodatkowo zwiększenie atrakcyjności gospodarczej (w tym inwestycyjnej) regionu.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Aktualny etap: Analiza wariantów
Data: 20.05.2024

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  1. Uzyskanie decyzji środowiskowej.
  2. Opracowanie elementów Koncepcji programowej, która będzie stanowiła materiały informacyjne dla przyszłego Wykonawcy realizującego zadanie w systemie „Projektuj i buduj”.
  3. Opracowanie Programu funkcjonalno – użytkowego stanowiącego opracowanie niezbędne dla zlecenia zadania w systemie „Projektuj i buduj”.

Zakładane parametry techniczne

klasa technicznaGP
prędkość do projektowania110 km/h
przekrój poprzeczny2×2 lub 1×2 (do ustalenia na podstawie analiz)
szerokość pasa ruchu3,5 m
szerokość pasa dzielącego4,0 m
kategoria ruchuKR6 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji)
dopuszczalne obciążenie nawierzchni115 kN/oś